Rugsėjo antroje pusėje prekybą pasieks a.a. EGIDIJAUS SIDARO kolekcija „Miesto pulsas“, kurią jis kūrė kartu su AUDIMU. Kai kolekciją kovo mėnesį pamačiau „Mados infekcijoje“, švelniai tariant, labai nustebau. Podiumu vaikščiojo tikrų tikriausi didmiesčio klajokliai – tokie, kurių visiškai neplanavau pamatyti modernią klasiką kūrusio dizainerio kolekcijoje. Tąkart visa salė plojo atsistojusi. Manęs noras ploti neapleidžia iki šiol ir ne tik todėl, kad Egidijaus nebėra, ir tai tarsi dramatiškai romantizuoja visą situaciją. Tiesiog tyliai džiaugiuosi, kad dizaineriui pavyko sukurti tokią paskutinę kolekciją, kuriai negaila plojimų.

Egidijų pažinojau menkai, per draugus. Jo mirtis sukrėtė taip pat, kaip ir visos jaunų žmonių mirtys, kurios priverčia susimąstyti apie buvimo prasmę ir žmogaus trapumą. Atvirai – jo kūrybos gerbėjas nebuvau. Apmaudu, kad tik su paskutine kolekcija jis mane iš kiek abejingo stebėtojo pavertė gerbėju.

Viešojoje erdvėje lyg ir buvo pasigirdę kalbų, kad kolekcija atrodo kaip ne E.Sidaro kurta todėl, kad ją po dizainerio mirties, žūtbūt norėdami ją pristatyti „Mados infekcijoje“, pabaigė kurti jo bičiuliai dizaineriai. Tai nėra tiesa. Šį pirmadienį Kaune buvau susitikęs su Aurelija ir Aiste – „Audimo“ kolekcijų vystymo vadybininkėmis, kurios kolekciją nuo pradžių iki pat pabaigos sukūrė kartu su E.Sidaru. Simboliška, bet jis kolekciją pabaigė likus vos kelioms dienoms iki nelaimės. Tiesa ta, kad Egidijaus draugai kolekciją paruošė pristatymui – stilizavo, rūpinosi pačiu renginiu ir reginiu. Išties, puikius draugus turėjo dizaineris, gražų paminklą jam pastatė „Mados infekcijoje“…

O „Audimo“ darbuotojos iš Kauno, kurios su dizaineriu buvo susitikusios tris kartus, man papasakojo, kaip E.Sidaro ir „Audimo“ kolaboracija tapo kūnu – kaip vyko darbas, koks Egidijus buvo komandos narys ir kaip kolekcija nuo pradinės idėjos išsivystė iki to, ką netrukus pamatysime parduotuvėse ir – be jokių abejonių – dėvėsime. Interviu su „Audimo“ darbuotojomis būtinai publikuosiu Bomberyje, naudodamasis galimybę išgirsti bent vieną iš šios kolaboracijos pusių. Neabejoju, kad užsikrėsite Aurelijos ir Aistės jautrumu taip pat, kaip tai atsitiko man.

Kas dėl dėvėjimo – niekada nemaniau, kad norėsiu E.Sidaro kurtų rūbų, nes moderniai klasikai esu abejingas. Bet jau žinau, kad vieną Egidijaus kurtą švarką dėvėsiu – tą iš paskutinės kolekcijos, kurį išdidžiai demonstravo ryškiausias „Mados infekcijos“ modelis. Man šis švarkas yra visos kolekcijos simbolis ir Egidijaus kaip kūrėjo universalumo įkūnijimas. Nes tik dabar, po jo mirties, įsitikinau, kaip jis gebėjo žongliruoti stiliais – nuo daug metų propaguotos klasikos iki visiško gatvės stiliaus, stiprių athletic leisure pretenzijų paskutiniuose darbuose. E.Sidaro kurtas bomberis ar pūkinė liemenė? Well, aš susivynioju savo stereotipus į kilimėlį…

Ir nors kolekcija nėra didelė (vos 12 modelių) ir skirta tik vyrams (kuriems Egidijus ištikimai kurdavo), ji atrodo vientisa, užbaigta, brandi ir tokia, kokios slapta galėtų pavydėti net kolaboracijų pionieriai „Adidas“, kurie dažnai kuria bendras kolekcijas su garsiais dizaineriais. O kad jau buvau Kaune, paklausiau „Audimo“ prekės ženklo vykdomosios direktorės Vestos Krungolcienės, kodėl dar vienai iš daugelio savo kolaboracijų jie pasirinkę E.Sidarą. Pasirodo, „Audimą“ papirko tai, kad jis kurdavo vyrams, o šis klientų segmentas yra augantis ne tik visame pasaulyje, bet ir Lietuvoje. Žodžiu, norėjo stiprinti vyrams skirtų prekių kategoriją, o rezultate kolekcija išėjo dar geresnė, universali – tokia, kurią atras ir, tikiu, dėvės ir moterys. Bent jau tiek pailginto unisex silueto marškinėlius, tiek bomberius, liemenes ar tampres puikiai matau dėvint ir merginas.

„Audimo“ atstovė prisiminė, kad kvietimą dirbti kartu Egidijus priėmė labai greitai – jie pasišnekučiavo prie kavos, jis kelias dienas pagalvojo ir netrukus ėmėsi darbo. Klausiu – bet juk Egidijus kūrė labiau klasiką, o matome visiškai laisvalaikiui skirtą kolekciją – tipiškos athleisure stilistikos. „Išsiaiškinome, kad globalizacijos ir urbanizacijos tema, kuri šiomis dienomis daro didelę įtaką visų dizainerių kūrybai, buvo artima ir Egidijui. Jį įkvėpė megapolio ritmas, ypač vakarinis miesto gyvenimas. Pažiūrėjus į medžiagų marginimus akivaizdu, kad jie sukurti naktinio miesto motyvais – pastatų šviesos, naktinės gatvės, kurios tarsi fiksuojamos per greitai švilpiančio automobilio langą“, – pasakoja Vesta, kurios vadovaujamas ženklas su garsiais dizaineriais bendradarbiauja nuolat.

Ir tai puiku, nes kolaboracijos iš principo yra ateities bendradarbiavimo modelis tarp didžiųjų prekių ženklų ir nepriklausomų dizainerių, kai kiekviena iš pusių pasiekia tuos klientus, kurių kitu atveju turbūt nebūtų pasiekusi, ir viena kitai duoda tai, ką turi geriausia. „Audimo“ ir E.Sidaro draugystės atveju, gamyklos high-tech sprendimai ir patirtis gamyboje padėjo pasiekti, kad vienoje kolekcijoje susitiktų funkcionalumas ir šiuolaikiški dizainerio kurti siluetai. Finale vis tiek labiausiai laimi vartotojas, nes jis gauna galimybę už labai prieinamą kainą įsigyti kokybišką vardinį daiktą, kurio kūrime tiesiogiai dalyvavo žinomas dizaineris. O jeigu kolaboracinė kolekcija apskritai paskutinė, kurią tas žinomas dizaineris sukūrė? Tada kolekcija tampa dar ypatingesnė. Nors aš E.Sidarui už ją pločiau bet kokiu atveju.

 

© DELFI / Karolinos Pansevič nuotraukos

 

Komentarai 0